RITUALUL TIBETAN
CELE 5 EXERCITII TIBETANE
Sunt multe istorisiri si povesti despre lamasii ciudati si invaluiti in mister numiti uneori chiar supraoameni ce locuiesc in zona Tibetului, care uimesc intreaga lume cu capacitatile si puterile lor incredibile si inaccesibile omului de rand. Multi au auzit de “testul de initiere” ce are loc iarna, in noapti geroase, cand discipolii dezbracati, se invelesc pe rand, cu mai multe cearsafuri ude, pe care le usuca cu caldura degajata de propriul lor corp. Mai putin cunoscut este poate ordinul lamasilor “Lung – Gom – Pa”,care isi ingreuneaza corpul cu lanturi si alte obiecte metalice, dupa care sfideaza legea gravitatiei, deplasan-du-se cu o viteza incredibila, in salturi de pana la 10 metri. Lista “puterilor” acestor oameni poate continua cu mersul pe apa, sau prin foc, cu demonstratii de telekinezie, telepatie, vederea viitorului, a aurei, vindecari miraculoase si multe altele, aproape la nesfarsit.
Totusi, una din cele mai interesante capacitati ale unora ditre acesti oame-ni, pare aceea de a nu imbatrani. Aceasta a fost dezvaluita prima data lumii occidentale, de Peter Kelder, in 1939, in cartea sa “Ochiul Revelatiei (The Eye of Revelation)”, in care autorul afirma ca a aflat despre Ritualul Tibetan de la un fost colonel al armatei britanice, care a servit in India. Conform autorului, colo-nelul Bradford (pseudonim) a gasit in acea parte a lumii lamaseria unde se practica Ritualul, a exersat cativa ani si s-a intors complet reintinerit, invatan-du-i la randul sau pe altii.
Originea Ritualului, e foarte discutata si disputata, unii atribuind-o siste-mului de exercitii tibetane (’phrul ‘khor). Altii spun ca face parte din Yoga, iar alte factiuni sustin ca cele cinci exercitii ( ritualuri ) preced Yoga cu cel putin 700 de ani, deci nu au nici o legatura cu aceasta.
Ce este cert, in privinta ritualului tibetan?
Cele 5 exercitii, combina rotirea cu patru miscari, intalnite in posturile din yoga. Rotirea supune corpul unei forte centrifuge, iar celelalte 4 exercitii realini-aza energiile alchimice care circula de-a lungul coloanei vertebrale (foc, apa, aer, pamant) si readuc functionarea chakrelor in parametrii normali, ceea ce curata aura, revitalizeaza si reechilibreaza intregul organism, cresc vitalitatea si reduc efectele imbatranirii.
Cum se practica Ritualul Tibetan?
Reguli generale:
– intotdeauna se incepe cu rotirea corpului, urmata de celelalte 4 exercitii;
– rotirea se face in sensul acelor de ceasornic(de la stanga la dreapta), indiferent de emisfera in care va aflati;
– este bine, dar nu obligatoriu ca respiratia sa se faca numai pe nas;
– desi e indicat ca exercitiile sa inceapa orientat cu fata spre nord, acest aspect nu este obligatoriu si nu trebuie urmarit cu obstinatie;
– fiecare exercitiu, se repeta de cel mult 21 de ori, dupa care se trece la urmatorul;
– in timpul exercitiilor, niciodata nu trebuie sa apara senzatia de discomfort (nu fortati niciodata – in cazul acesta, mai mult nu inseamna mai bun);
– este indicat ca incepatorii sa abordeze fiecare exercitiu cu un numar mai mic de repetari (eventual 3),pe care il vor creste ritmic, saptamanal, sau chiar lunar, pana ajung la numarul maxim (optim) de 21 de repetari;
– daca unul dintre exercitii va pare mai dificil si nu va permite cresterea numa-rului de repetari in ritmul celorlalte, nu fortati, ci aplicati o crestere mai lenta, pana ajunge si el la numarul optim de repetari;
– pentru a obtine beneficiul maxim, e bine ca Ritualul sa fie practicat zilnic, cu cel mult o zi pauza pe saptamana;
– daca ati intrerupt ritualul, nu este strict obligatoriu sa-l reluati de la inceput, dar functie de lungimea pauzei, poate fi necesar sa reincepeti cu un numar redus de repetari;
– este indicat ca exercitiile 2, 3, 4 si 5 sa nu fie practicate pe o suprafata tare si rece (ciment sau piatra – folositi o patura, un covor sau o saltea de fitness);
– inainte de a incepe fiecare exercitiu, incercati 5-10 secunde, sa va concentrati asupra lui;
– nu folositi incaltaminte sisau imbracaminte care va poate deranja in timpul exercitiilor (prea stramta, prea larga, etc.)
– in imaginile insotitoare, se arata ritmul indicat al respiratiei, cu ajutorul sagetilor, IN-inspiratie si OUT-expiratie;
– executia corecta si in intregime a Ritualului, poate dura intre 7 si 15 minute;
# Exercitiul 1 – Energie (Mental – rotirea insasi, curata energia corpului)
Stati drept, in picioare, mainile intinse lateral, paralel cu solul, palmele orientate spre pamant, picioarele apropiate.
Va rotiti de la stanga spre dreapta (in sensul acelor de ceasornic), de cel mult 21 de ori.
* Comentarii:
– rspiratia are loc normal (de voie), in timpul exercitiului;
– la inceput rotirea poate fi mai lenta, dar in timp viteza de rotatie trebuie sa creasca pana cand mainile sunt tinute intinse si ridicate de forta centrifuga (aveti grija sa nu fortati);
– daca, dupa rotiri, va simtiti ametiti, lipiti palmele in fata in pozitia de rugaciune, sau “namaste”, priviti fix la varfurile degetelor mari si in scurt timp trece;
# Exercitiul 2 – Pamant (Gat – tot corpul este direct conectat la pamant – energia telurica)
Stati intins pe spate, picioarele apropiate, mainile intinse pe langa corp cu palmele spre sol. Ridicati capul de pe sol, apasand cu barbia in piept si in ace-lasi timp, ridicati si picioarele la verticala fata de sol.
Reveniti la pozitia intinsa de la inceput.
* Comentarii:
– in timpul ridicarii capului si picioarelor, inspirati cat mai profund;
– in timpul revenirii la pozitia culcat, expirati complet;
– desi e indicat ca genunchii sa fie intinsi, nu e obligatoriu;
– in cele 5-10 secunde de concentrare de la inceput, incercati sa simtiti energia telurica (legatura cu pamantul);
# Exercitiul 3 – Aer (Piept – se concentreaza pe piept, plamani)
Ingenunchiati pe sol, cu corpul drept si privirea inainte.
Mainile sunt pe langa corp, cu palmele sprijinite putin oblic de coapse, in partea posterioara (sub fese).
Inclinati capul inainte, apasand cu barbia in piept.
Inclinati capul cat mai mult pe spate, arcuind la maxim si coloana vertebrala, sprijinindu-va cu palmele pe coapse si cu coatele orientate spre inapoi.
Reveniti la pozitia de pornire, cu coatele intinse.
* Comentarii:
– la arcuirea pe spate, inspirati profund;
– la revenirea in pozitia de pornire, expirati complet;
– talpile se sprijina cu varfurile degetelor pe sol;
# Exercitiul 4 – Apa (Stomac – se concentreaza pe zona abdomi-nala, cu cele mai multe fluide din corp)
Va asezati pe sol, cu picioarele intinse inainte, aproximativ 15cm intre calcaie, palmele presate pe sol, cu degetele lipite si orientate spre inainte, in dreptul feselor.
Inclinati capul inainte, presand cu barbia in piept.
Lasati capul cat se poate de mult pe spate, ridicand corpul, cu genunchii indoiti si bratele intinse.
Reveniti la pozitia de pornire.
* Comentarii:
– la ridicarea corpului, inspirati profund;
– la revenirea in pozitia sezand, expirati complet;
– in pozitia ridicat, trunchiul este orizontal, drept, in continuarea coapselor, in unghi drept fata de gambe si brate, cu capul cat mai mult lasat pe spate si arata ca o masa;
– pe finalul pozitiei ridicate (masa) incercati 1-2 secunde sa incordati toti muschii corpului;
# Exercitiul 5 – Foc (Zona Bazala – prin intensitate, genereaza caldura corporala)
Stati in sprijin pe palme si varfurile picioarelor, cu spatele arcuit (bazinul aproape lipit de sol) si capul impins cat mai mult pe spate (pozitie aproximativ similara cu “cobra” din yoga).
Impingeti capul inainte apasand cu barbia in piept si ridicati cat puteti de sus bazinul, cu picioarele intinse si bratele in prelungirea trunchiului, astfel incat formati o litera “V” intoarsa la 180 de grade.
Reveniti la pozitia de pornire.
* Comentarii
– intre palme, ca si intre talpi, este o distanta de aproximativ 60 de centimetri;
– in timp ce ridicati bazinul, formand litera “V” rasturnata, inspirati profund;
– la revenirea in pozitia de pornire (cobra) expirati complet;
ATENTIE
– acest exercitiu,creste presiunea arteriala (tensiunea); in caz ca aveti probleme, reduceti numarul de repetari, in limita comfortului personal si abordati o crestere mai lenta a numarului de repetari;
– numai la acest exercitiu, inspiratia se face pe nas, iar expiratia pe gura, emitand sunetul (”haaa”)
Acesta este “Ritualul Tibetan”, suita de cinci exercitii, care atunci cand sunt practicate corect si in numarul optim, de 21 de repetari, va dau o neasteptata energie, vioiciune, pofta de viata, regleaza functiile corpului si atenueaza, sau chiar anuleaza (ba in unele cazuri a si inversat) procesul de imbatranire.
In concluzie, va doresc mult succes, aplicare reusita si implinirea obiecti-vului, in caz ca vi l-ati propus, nu inainte totusi de a va avertiza, ca Ritualul are si un mic secret. Este vorba de un al 6-lea exercitiu, care le incoroneaza pe ce-lelalte 5 si care in multe prezentari ale Ritualului nu este aratat si nici macar mentionat. Probabil multi stiti faptul ca disciplinele, stiintele, mai mult, sau mai putin ezoterice, cum ar fi yoga de exemplu, se recomanda a fi practicate cel putin la inceput, sub directa supraveghere a unui instructor. Asta din cauza ca unele exercitii, posturi, metode, benefice de altfel, in caz ca sunt numai putin gresite, fortate, sau incorect aplicate, pot face mai mult rau decat bine. Acesta este si cazul celui de-al 6-lea exercitiu din “Ritualul Tibetan”. In cazul nostru, acest exercitiu, prin ridicarea diafragmei, comprima si forteaza putin muschiul inimii. Din aceasta cauza se recomanda o deosebita prudenta, sau chiar se interzice cardiacilor in fazele de inceput. E bine sa-ntelegeti ca, chiar daca ati facut progrese, si ati ajuns sa lucrati cu numarul optim (21) de repetari, nu sunteti deja maestrii, iar stapanirea “la perfectie” a Ritualului, s-ar putea sa va ia ceva mai mult timp decat va asteptati. Totodata, in traditia tibetana, se spu-ne ca cel de-al saselea exercitiu, presupune si practicarea continentei (asociata sau confundata in culturile occidentale cu celibatul) datorita transmutarii alchi-mice a energiei sexuale in energie vitala si trezirii energiei kundalini. Prin urmare, nu-mi asum responsabilitatea de a-l explica pe hartie, dar va astept cu propuneri pentru si la workshop-uri sau alte intalniri, unde putem exersa Ritua-lul Tibetan in intregime, cu toate cele 6 exercitii.
In 1930 colonelul englez Bradford a descoperit o manastire tibetana localizata in inaltul mun-tilor. Calugarii ce locuiau acolo, cu toate ca erau foarte batrini aratau tineri si plini de vitalitate, zvo-nindu-se ca au descoperit Fintina Tineretii. Discutind cu ei, coloneul Bradford a aflat ca practicau cele 5 ritualuri ale intineririi, un set de exercitii ce, repetat zilnic cu regularitate, avea proprietatea de a intineri si insanatosi practicantii. Mai mult de atit, intreg setul nu lua mai mult de 20 de minute de practica. Incintat colonelul a copiat exercitiile si a inceput sa le practice, publicind mai apoi manuscrisul sub titlul „Cele cinci ritualuri tibetane ale intineririi”.
http://www.jurnalul.ro/paranormal/cum-sa-folosesti-cele-cinci-ritualuri-tibetane-de-intinerire-581271.htm
După prezentarea unui produs, de obicei, urmează sfaturile pentru utilizarea lui. V-au fost des-crise cele cinci ritualuri tibetane în ultimul articol, acum iată şi „modul de întrebuinţare” al acestora. La început, toate ritualurile se execută zilnic, de trei ori. Cu fiecare săptămână care trece se adaugă încă două execuţii ale celor cinci ritualuri, până se ajunge, după zece săptămâni, la 21 de ori pentru fiecare ritual. Acestea se vor executa dimineaţa sau seara ori dimineaţa şi seara. Dimineaţa toate cele 21 şi seara câte trei exerciţii, apoi seara crescându-se cu câte două. Cele cinci ritualuri au legătură între ele şi fiecare dintre ele are importanţa sa. Dacă un ritual pare imposibil de executat la început, se renunţă temporar la el şi se încearcă din nou după câteva luni. Nu se va lucra până la extenuare şi se va creşte numărul execuţiilor în timp. Dacă se pot executa numai patru din cele cinci ritualuri, rezultatul obţinut este, de asemenea, important, dar cele patru vor fi executate în mod regulat şi corect.
Şi după executarea unui singur ritual se pot obţine rezultate bune. Orice altfel de exerciţii, în special cele pentru inimă şi circulaţie, contribuie la păstrarea sau regăsirea echilibrului energetic al organismului. Cele cinci ritualuri ajută la echilibrarea energiilor şi astfel organismul devine mai receptiv la efectele benefice ale altor exerciţii. Ritualurile se execută zilnic, cu pauză de o zi pe săp-tămână, altfel progresul va avea de suferit. De obicei, toată repriza de exerciţii fizice durează aproxi-mativ 20 de minute, iar timpul scade cu creşterea condiţiei fizice.
Respiraţia este şi ea un lucru important. Expiraţia ajută mai mult dacă în timpul execuţiei ritualurilor se gândeşte că toată tensiunea existentă în corp este eliberată, fapt ce produce o stare de bine într-un corp relaxat. Inspiraţia trebuie făcută gândind că organismul este invadat de un senti-ment de împlinire şi satisfacţie.
După execuţia ritualurilor este bine să se facă o baie cu apă călduţă sau rece, dar nu foarte rece. Apoi, ştergerea corpului se poate face, la început, cu un prosop ud, iar apoi cu unul uscat.
Există şi un al şaselea ritual care îi ajută pe cei foarte riguroşi. Acesta duce la creşterea spiri-tuală alături de o revigorare a organismului. Dar executarea acestui al şaselea ritual cere din partea persoanei şi o autoizolare. O mare parte din energia vitală, care circulă prin cei şapte centri energe-tici, se transmite, acumulându-se sub formă de energie sexuală în primul centru, astfel încât ceilalţi şase nu sunt alimentaţi suficient. Prin cel de-al şaselea ritual, energia sexuală activată este dirijată către partea superioară a corpului, pentru echilibrare. Tibetanii sunt abstinenţi din punct de vedere sexual. Energia sexuală este ghidată către alte scopuri.
Însă nu se cere să se facă o reprimare a energiei de reproducere, calea de urmat fiind stăpâ-nirea impulsului sexual, şi nu reprimarea sau irosirea lui, ci transformarea acestuia în sublim.
Executarea celui de-al şaselea ritual se face numai de cei care au un surplus de energie sexuală şi simt nevoia de a scăpa de această senzaţie. Iar acum iată cum decurge acest ritual. Din poziţia de drepţi se expiră tot aerul din plămâni şi se apleacă în faţă cu palmele pe genunchi. Se expiră în conti-nuare dacă mai există încă aer în plămâni şi se revine, fără a inspira, în poziţie de drepţi. Se pun mâi-nile apoi pe coapse şi se apasă în jos. Umerii se află împinşi în sus. După aceea, se trage mult abdo-menul şi se ridică pieptul, rămânând cât mai mult timp posibil în această poziţie. Se va inspira pe nas şi se va expira pe gură.
La expirare se relaxează braţele, acestea fiind atârnate liber pe lângă corp. Urmează o respira-ţie adâncă pe gură şi pe nas. Acest ritual se va executa de trei ori. El se poate executa doar de cei cu o putere sexuală ridicată, dar numai după ce reuşesc să înfrângă dorinţa de atracţie sexuală care îi do-mină. Abia atunci se va putea transforma energia sexuală pentru a fi transmisă către partea superioa-ră a corpului, fapt ce produce linişte şi echilibru interior. Abstinenţa se face doar în timpul executării celui de-al şaselea ritual. După accea, se vor executa numai cele cinci şi viaţa sexuală poate deveni normală.
Hrana reprezintă, de asemenea, un factor foarte important pentru succesul rezultatelor execu-tării celor cinci ritualuri. Benjamin Franklin spunea: „Pentru a-ţi lungi viaţa scurtează-ţi mesele”. Hrana este recomandat a fi vegetariană. Tibetanii chiar prelucrează, ei înşişi, pământul pentru pro-ducerea hranei vegetale, fapt ce dă o senzaţie plăcută, nebănuită, de reuniune cu natura. Nu este indi-cat a se mânca produse din carne, dar se pot mânca produsele de la animale: ouă, brânză, unt etc.
Dieta ce conţine hrană sănătoasă este bine, de regulă, să fie formată dintr-un singur fel de mâncare la o masă. Trebuie să se mănânce fără grabă, liniştit, iar mâncarea să fie mestecată bine înainte de a fi înghiţită.
Mâncarea nemestecată corect, înghiţită repede, în stomac are efectul unei dinamite. Tibetanii au cinci reguli de aur, simple, pentru o alimentaţie sănătoasă. 1. Nu se combină la o masă carbohidraţii cu carnea.
2. Dacă la consumul cafelei apar tulburări digestive sau de sistem nervos, cafeaua trebuie băută fără zahăr, lapte sau frişcă. În cazul în care încă sunt probleme, se renunţă la consumul cafelei.
3. Mestecatul mâncării se face până când aceasta devine fluidă, iar cantitatea de hrană consumată trebuie să fie redusă.
4. Este indicat a se mânca un gălbenuş de ou crud pe zi, la începutul sau la sfârşitul mesei, dar ouăle trebuie să fie proaspete, iar găinile să fie hrănite natural, fără chimicale, altfel se recomandă a înlocui oul cu nuci înmuiate în apă.
5. Varietatea de alimente consumate la o masă este indicat a fi redusă la minimum.Un alt aspect important este vocea. O voce puternică denotă vitalitate. Când vocea unui vârstnic devine stridentă, subţire, slabă, este semn că organismul acestuia a ajuns la un stadiu avansat de degradare.
Centrul energetic din zona gâtului, unde se află glanda tiroidă, influenţează, prin deschiderea lui, ceilalţi centri. Dacă vocea devine mai înaltă şi mai stridentă, se depune efort pentru a o schimba cu o tonalitate mai jos. Acest lucru are influenţă de stimulare şi asupra centrului de energie sexuală. Tinerii coborând nivelul vocii vor fi ajutaţi în păstrarea virilităţii, iar bătrânii să şi-o redobândească. Iata, de exemplu, o posibilitate de exerciţiu pentru a rezolva problemele de mai sus.
Se exersează cu voce mică, parţial pe nas, pronunţând sunetele minn – mimm – minn. Se repetă coborând vocea pe ton cât mai scăzut, până la cel mai grav sunet posibil. Este recomandată procedura în timpul dimineţii, când vocea este mai gravă.
O voce mai intensă, ca vibraţie, va ajuta la o încărcare intensă a centrilor energetici, în special al celui corespunzător sexului.
Femeile care au o voce prea groasă este bine dacă pot să şi-o subţieze. Echilibrările energetice se pot face şi prin dirijarea vocilor, cu ajutorul sunetelor sau al cuvintelor. Tibetanii folosesc mantre, cuvinte-cheie care sunt generatoare de vibraţii benefice, pentru întreţinerea echilibrului centrilor energetici. Fiecare din cei şapte centri energetici sunt activaţi prin pronunţarea unui cuvânt mantră, care rezonează cu frecvenţele acelui centru energetic. Începând de sus, de deasupra capului către partea inferioară a corpului, mantrele pentru echilibrarea energetică a centrilor sunt:
NAH pentru Sahasrara,
AUM pentru Ajna,
HAM pentru Visuddha,
YAM pentru Anahata,
RAM pentru Manipura,
VAM pentru Swadhisthana,
LAM pentru Muladhara
Acestea fiind zise şi mai ales făcute, să vedem dacă ne vom mai recunoaşte atunci când vom trece pe lângă noi.
http://www.remediu.net/documents/Exercitii-de-Yoga-Tibetana-kilham.pdf
Sursa: www.abundent.ro/ritualul-tibetan
IERARHIILE CERESTI
IERARHIILE CERESTI
(in Apologia Prophet David, 5)
Seraphim
Cherubim
Dominations
Thrones
Principalities
Potentates (Powers)
Virtues
Archangels
Angels
(in Homilia)
Seraphim
Cherubim
Thrones
Dominations
Principalities
Powers
Virtues
Archangels
Angels
(De Fide Orthodoxa)
Seraphim
Cherubim
Thrones
Dominions
Powers
Authorities (Virtues)
Rulers (Principalities)
Archangels
Angels
(in Mishne Torah)
Chaioth ha-Qadesh
Auphanim
Aralim (Erelim)
Chashmalim
Seraphim
Malachim
Elohim
Bene Elohim
Kerubim
Ishim
(Exodus 43a)
Malachim
Erelim
Seraphim
Hayyoth
Ophanim
Hamshalim
Elim
Elohim
Bene Elohim
Ishim
(in Celestial Hierarchy
and Summa Theologica)
Seraphim
Cherubim
Thrones
Dominations
Virtues
Powers
Principalities
Archangels
Angels
Seraphim
Cherubim
Thrones
Dominations
Virtues
Powers
Archangels
Principalities
Angels
Seraphim
Ofanim
Cherubim
Shinnanim
Tarshishim
Ishim
Hashmallim
Malikim
Bene Elohim
Arelim
Arelim
Ishim
Bene Elohim
Malakim
Hashmallim
Tarshishim
Shinnanim
Cherubim
Ofanim
Seraphim
Seraphim
Cherubim
Powers
Dominions (Dominations)
Thrones
Archangels
Angels
(in Etymologiarum)
Seraphim
Cherubim
Powers
Principalities
Virtues
Dominations
Thrones
Archangels
Angels
(in De Ordine Creaturarum)
Thrones
Dominations
Principalities
Potentates (Powers)
Virtues
Archangels
Angels
(in Clementine Liturgy of the Mass)
Seraphim
Cherubim
Aeons
Hosts
Powers
Authorities
Principalities
Thrones
Archangels
Angels
Dominions
came from:
A Dictionary of Angels
including the fallen angels
by Gustav Davidson.
Seraphim
Cherubim
Thrones
Dominations
Powers
Virtues
Principalities
Archangels
Angels
Innocents
Martyrs
Confessors
CURS ONLINE Spiritual & Psychic Development
KARANNA LIGHTWORKERS ACADEMY©
Scoala de Dezvoltare Spirituala, Acreditata International
Spiritual & Psychic Development
– online –
DATA INCEPERII: 1 FEB 2013
LOCURI : 20
LINK EVENT FACEBOOK: https://www.facebook.com/events/193374797465931/
Cursul se desfasoara pe o platforma software dedicata, online. Este necesar sa aveti conexiune internet, computer, camera web, microfon si casti.
– Sa fie acceptati la evaluarea energetica. Pentru evaluare va rugam sa ne trimiteti o poza recenta la office@evolutiespirituala.ro , impreuna cu datele dvs: data nasterii, locul nasterii si locatia dvs actuala, daca este diferita de prima.
IMPORTANT! In situatia in care un participant nu realizeaza cursul in intregime, nu va primi niciun Certificat la finalizarea grupei de studiu. Acesta poate repeta cursul gratuit, pana la nivelul la care l-a parcurs anterior, urmand sa achite ratele lunare pana la terminarea cursului, in cadrul unei alte grupe de cursanti.
STRUCTURA CURS:
Cursul se imparte pe 5 Module / 24 de saptamani – in weekend, astfel:
Modul Shamballa MDH
(sau Kundalini Reiki, daca aveti initieri pe Shamballa MDH)
DIN CUPRINS:
Activare ADN. Conectare la Lumina.
Channeling si conectarea cu Maestrii Ascensionati
Conectarea cu Ghidul dvs.
Conectare energia Mahatma
Vieti anterioare
Cele 4 elemente : apa, foc, aer, pamant
Raza intruparii
D-zeu UNUL
Codurile Ascensiunii
Rasele si Primordialul-Origine
Scopul final al cursului este evolutia spirituala a participantilor si dezvoltarea de capacitati Psi, in conformitate cu binele superior al fiecarui cursant.
Programa detaliata a cursului o vor primi doar participantii, care indeplinesc conditiile amintite mai sus, cei care primesc acceptul nostru la evaluarea energetica si care au achitat cursul integral sau care au achitat prima transa a cursului. (PREMIUM MEMBER)
COSTURI: 350 250 lei / luna – DURATA 6 luni
SE ACHITA LUNAR
TAXA LUNARA DE INSCRIERE LA CURS NU ESTE RETURNABILA!
Valoare totala achitata Curs: 1500 lei / Valoare totala reala Curs 4050 lei
Valoare Spirituala Curs : ∞
VA RUGAM SA NU FACETI NICIO PLATA PANA NU SUNTETI SINGURI CA INDEPLINITI CONDITIILE DE PARTICIPARE.
LOCURI : 20
Va rugam sa faceti DIN TIMP rezervare telefonica sau prin e-mail. Din motive obiective, de natura tehnica, nu putem inscrie un numar mai mare de 20 de persoane / grupa, astfel incat sistemul de inscriere va fi „primul venit, primul servit”. :)
NU SE MAI FAC INSCRIERI PENTRU ACEASTA GRUPA.
URMATORUL CURS VA INCEPE IN PERIOADA SEPT-OCT 2013.
NAMASTE!
Silver Violet Flame Reiki
Silver Violet Flame Reiki
Lavender Flame Reiki
Lavender Flame Reiki
Quan_Yin lavender flame reiki
Simboluri Lavender Flame Reiki:
Quan_Yin lavender flame reiki
Quan_Yin lavender flame reiki
Quan_Yin lavender flame reiki
PENTRU A VA INSCRIE IN VEDEREA PARTICIPARII LA CURSURI SI INITIERI, VA RUGAM SA NE CONTACTATI PRIN E-MAIL, LA ADRESA office@evolutiespirituala.ro .
CURS CONECTARE INGERI
Multe canale notabile, cum ar fi Edgar Cayce, Jane Roberts (Seth material), Charles Leadbeater (Societatea Teozofică) a vorbit de existenta Regatului Devas-ilor (FAE sau ZANE). Gaia si Arhanghelul Metatron, de asemenea, au vorbit pe acest subiect.
PENTRU A VA INSCRIE IN VEDEREA PARTICIPARII LA CURSURI SI INITIERI, VA RUGAM SA NE CONTACTATI PRIN E-MAIL, LA ADRESA office@evolutiespirituala.ro .
CURS PROTECTIE PSI
CURS ” METODE SI TEHNICI DE PROTECTIE PSI”
Acreditat International INHA
CURS VIDEO LA DISTANTA ONLINE – PROTECTIE PSI
Ce este protectia PSI?
Protectia PSIho-energetica este capacitatea de proiectie mental-magnetica a unei entitati intrupate, in scopul de a se proteja pe sine sau alte entitati, spatii, obiecte, de atacuri energetice venite din partea unor emitatori – entitati sau aparate psihotronice.
Ce este un atac energetic?
Un atac energetic este o emisie de energie focalizata cu intentie sau fara intentie, de catre o entitate de Lumina sau de Intuneric sau de un aparat psihotronic si indreptata spre o alta entitate, un spatiu, un obiect, o natiune, o tara, etc…, cu scopul de a produce un efect, un raspuns energetic preprogramat. Orice actiune de natura energetica, indiferent de intentia emitatorului, este un atac PSI, daca receptorul nu isi da acceptul pentru aceasta.
Atacurile tintite – intentionat sau nu – de catre si catre persoane care sunt atrenate pentru aceasta sau care o fac instinctiv, sunt denumite generic ATACURI PSI.Daca sunteti tinta unor astfel de atacuri veti avea o vitalitate scazuta, ganduri negre, chiar depresii, pot aparea ganduri obsesive, stare generala de rau, nervozitate, dureri acute in anumite zone ale corpului, cel mai frecvent in zona capului si a inimii, putand avea manifestari pana la moarte subita daca nu va aparati sau daca atacul nu inceteaza.
Atacurile PSI pot fi produse si de aparate, nu numai de catre oameni sau entitati.Un astfel de atac PSI poate fi depistat in functie de intensitatea si mai ales de durata neintrerupta a atacului.Daca sunteti tinta unui atac cu un aparat radionic sau similar, singura solutie este neutralizarea aparatului si refacerea rapida a campurilor persoanei atacate, in caz contrar aceasta poate sa devina pur si simplu o marioneta in mana agresorilor, in functie de scopul determinat al atacului PSI, sau, in cazuri mai grave, persoana atacata PSI se poate imbolnavi si i se poate produce chiar moartea.
Nu ignorati semnele unui atac PSI sau agresiune energetica, pentru ca , mai devreme sau mai tarziu veti avea de suferit dvs, firma dvs si chiar familia in anumite cazuri.
Metode si Tehnici de Protectie PSI
1.Metode Energetice Directe
2.Metode Reiki
3.Metode Radiestezice
4.Metode Esoterice
5.Metode Angelice
6.Metode Religioase
7.Metode Psihotronice
8. Alte Metode
PENTRU INSCRIERI LA ACEST CURS, APASATI AICI.
Reiki Usui Shiki Ryoho / Karuna Ki Reiki / Shamballa MDH
Reiki Usui Shiki Ryoho
Karuna Ki Reiki
Shamballa MDH
Reiki Usui Shiki Ryoho
Este un sistem de Evolutie Spirituala prin intermediul careia se poate accesa Sursa, Dumnezeu UNUL. Simbolurile Reiki sunt chei de activare a diferitelor planuri vibrationale si sunt cai de acces si reconectare cu Energia Universala. Exista mai multe sisteme energetice, fiecare conectand operatorul la aceeasi UNICA Sursa, prin metode diferite.
Mikao Usui s-a născut la data de 18 august 1865 în satul Taniai (numit acum Miyama cho) în regiunea Yamagata aparținând Prefecturii Gifu în Japonia. Primul său nume a fost Mikao, iar alte nume sub care a fost cunoscut sunt Gyoho sau Kyoho. Strămoșul său este Toshitane Chiba, un vestit samurai războinic din anul 1500. În 1551,Toshitane Chiba cucerește localitatea Usui și, ulterior, toți membrii de familie dobândesc acest nume. Numele tatălui lui Usui era Uzaemon, iar mama sa se trăgea din familia Kawai. În Miyamo cho, numele său este inscripționat pe o mare poartă torii, pe un altar Amataka, o localitate învecinată cu locul unde s-a născut,loc unde Usui a fost o singură dată. Frații lui Usui au donat piatra cu inscripția, în aprilie 1923. Frații lui Mikao Usui, Sanya și Kuniji, au devenit unul medic iar celalalt polițist. A avut, de asemenea, o soră, Tsuru. Usui a fost căsătorit cu Sadako Suzuki, cu care a avut un băiat și o fată, Fuji respectiv Toshiko. Fuji (1908 – 1946) a predat la Universitatea din Tokyo dar, fiica sa Toshiko a avut o viață scurtă, murind la vârsta de 22 de ani, în anul 1935. Cenușa întregii familii se află la Templul Saihoji din Tokyo. Din puținele lucruri care se cunosc, în special privind copilăria lui Usui, se știe că acesta a fost instruit într-un templu budist, unde s-a dovedit a fi un elev sârguincios și care a muncit din greu. Ca adult a călătorit în multe țări din Europa și China desăvârșindu-și studiile. A studiat foarte mult medicină, religie buddistă, creștină, psihologie și Taoism.
Mikao Usui a fost cel care a căutat originile metodelor de vindecare pe care le aplicau Iisus și Buddha, regăsindu-le în rămășițele cultului antic a lui Shiva, în învățăturile esoterice din India. Pe când era rector al Universității Doshisha, din Kyoto,dar și preot creștin, Mikao Usui fiind rugat de studenții săi să le arate metodele prin care vindeca Iisus, a demarat o cercetare ce a durat zece ani pentru a descoperi și învăța aceste tehnici. Când autoritățile din Japonia i-au spus că despre aceste vindecări nu se vorbește prea mult și cu atât mai puțin sunt cunoscute, Usui a căutat informația în budism. Sunt asemănări izbitoare între viața lui Buddha în India (Gautama Sigghartha, 620 – 543 î.Hr.) și viața lui Iisus. Călugării budiști i-au spus că vechea tehnică de vindecare spirituală s-a pierdut și că singura cale de a te apropia de ea era abordarea învățăturii budiste, Calea Iluminării.
Negăsind răspunsurile dorite, Mikao Usui a călătorit în Statele Unite, unde a locuit timp de șapte ani. Când nu a obținut alte raspunsuri din partea creștinilor de acolo, a intrat la Chicago Divinity School, din Chicago. Se spune că și-a susținut doctoratul acolo, studiind istoria comparată a religiilor și a filozofiilor. A mai învățat acolo și sanscrita, veche limbă cultă din India și Tibet. Dar Usui tot nu a găsit răspunsul pe care îl căuta, referitor la tehnica de vindecare. Nu mai există alte informații referitoare la Mikao Usui în calitate de creștin sau preot, ci numai ca budist care, după ce s-a întors în Japonia, s-a stabilit într-o mânăstire zen.Aici a descoperit texte care descriau tehnica de vindecare, și pe care le poate citi acum în sanscrită, în original. Materialele nu includeau, totuși, informații despre cum să activezi energia ca să o folosești. Ascunderea acestor informații în Sutreera intenționată, pentru a le ține departe de cei care nu erau pregatiți să cunoască și să folosească niște materiale atât de puternice. Hawayo Takata descrie astfel această stare de lucruri: ” A început să studieze sanscrita, iar,când, după eforturi susținute, a reușit să o stăpânească, a descoperit formula. Simplu ca bună ziua. Nimic dificil, totul era foarte simplu. Cum doi și cu doi fac patru… Și și-a spus: „Ei bine, am găsit. Acum trebuie să interpretez toate astea, pentru că au fost scrise cu 2500 de ani în urmă. Trebuie să testez totul”.
Testul a constat dintr-o perioadă de douăzeci și una de zile de meditație, post și rugăciune pe Muntele Koriyama, în Japonia. După ce a ales locul de meditație, și-a așezat în față douazeci și una de pietre ca să marcheze timpul aruncând una pe zi. În ultima zi a incercării sale, în întunericul de dinaintea zorilor, Usui a văzut o sferă de lumină venind către el. Primul impuls a fost să fugă, apoi s-a gândit mai bine. A decis să accepte orice ar urma ca răspuns la meditația facută, chiar dacă răspunsul ar insemna moartea lui. Lumina l-a izbit în al treilea ochi și a rămas inconștient o vreme. Pe urmă a văzut „milioane și milioane de sfere multicolore”, apoi simbolul Reiki, ca și cum ar fi fost proiectat pe un ecran. Și a văzut toate simbolurile Reiki, a primit informații despre modul în care fiecare este utilizat pentru activarea energiei vindecătoare. Era primul acordaj Reiki, redescoperirea unei tehnici străvechi. Mikao Usui a plecat de pe Muntele Koriyama știind să vindece asa cum o făcuseră Buddha și Iisus.
Coborând pe coasta muntelui a trăit ceea ce cunoaștem azi ca fiind cele patru miracole. Mai întâi, și-a scrântit degetul de la picior și, în mod instinctiv, și-a pus palmele pe el. Mâinile lui au devenit fierbinți și degetul s-a vindecat. Pe urmă a ajuns la un han pentru pelerini, aflat la poalele muntelui. A cerut un meniu complet, un lucru nu tocmai înțelept după douazeci și una de zile de post, dar a mâncat fără să aibă probleme. Apoi, pe femeia care servea la mese o dureau dinții, iar când și-a pus palmele pe fața ei i-a alungat durerea. Când s-a întors la mânăstire și i s-a spus că starețul zăcea la pat din cauza unei crize de artrită l-a vindecat și pe călugăr. Usui a botezat Reiki energia vindecătoare, ceea ce înseamnă energia universală a vieții, apoi a plecat să aplice ceea ce știa în suburbiile orașului Kyoto. Mai mulți ani a trăit tratându-i pe săracii din mahala. După cultura și etica vremii, oamenii cu diformități, cu membre lipsă sau cu alte boli evidente erau suportați de comunitate ca cerșetori. După ce vindeca o astfel de persoană, el o ruga să înceapă o viață nouă, dar a descoperit că se întorceau mereu la el. Văzând că oamenii pe care-i considera vindecați în loc să înceapă o viață nouă, muncind cinstit, cerșeau în continuare, s-a descurajat și a părăsit mahalalele. Ba chiar și cei vindecați erau supărați deoarece, odată vindecați și cu semnele bolilor dispărute, nu mai puteau să cerșească și trebuiau să muncească.
Experința avută de Usui în mahalale este utilizată ca justificare pentru prețurile mari cerute azi pentru cursurile Reiki, pe ideea că oamenii nu apreciază lucrurile pentru care nu plătesc. Dar eșecul lui Usui se datora, poate, faptului că el vindeca numai trupurile, nu și mintea și spiritul. Docrina budistă ignoră vindecarea trupului, afirmând că numai vindecarea spirituală duce pe calea iluminării.
Mikao Usui a început un lung pelerinaj, ducând cu el Reiki prin toată Japonia, ținând cursuri. În acest fel l-a întâlnit pe Chujiro Hayashi, ofițer de marină în retragere. Hayashi a devenit maestru Reiki în 1925, la patruzeci și șapte de ani, devenind succesorul lui Mikao Usui. Dupa moartea acestuia Chujiro Hayashi a pregătit un număr de practicanți, atât bărbați cât și femei, inclusiv șaisprezece maeștrii.
Și-a deschis o clinica în Tokio, unde terapeuții lucrau în grup pe pacienți, aceștia și locuind în clinică pe parcursul acelei perioade de terapie. Terapeuții Reki se deplasau și acasă la cei care nu puteau veni la clinica. În clinica Shina No Machi, a lui Chujiro Hayashi, a ajuns Hawayo Takata în 1935.
Este un sistem simplu, bazat pe utilizarea anumitor simboluri – chei de activare pentru conectarea cu Sursa – D-zeu UNUL. Procedeele conectarii la Sursa sunt relativ simple si usor de aplicat, iar efectele nu se lasa intarziate. Va puteti vindeca sufletul, mintea si corpul cu ajutorul acestui sistem energetic inventat de Mikao Usui si denumit Usui Shiki Reiki Ryoho. Sistemul Reiki s-a dezvoltat si diversificat in timp, ajungand in prezent sa determine aparitia si a altor sisteme Reiki, cum ar fi Karuna Ki Reiki, Shamballa Reiki, etc…
Initierea Reiki este un ritual prin care practicantul este racordat la Sursa, D-zeu UNUL. Este un ritual energetic si consta in principal din implementarea simbolurilor Reiki in chakrele initiatului si la baza coloanei, curatarea aurei si a chakrelor si reconectarea cu Sursa. De asemeni, inainte de initiere, Maestrul trebuie sa ceara acordul divin pentru initiere.
Este posibil ca, dupa initiere, sa apara asa numita „Criza de Vindecare”. In fapt, in cele mai multe cazuri ar trebui sa apara criza de vindecare, daca initierea a fost facuta cu Acord Divin si daca Maestrul a reusit sa implementeze cu succes initierea.De notat totusi ca, in cazul in care viitorul initiat are deja un nivel vibratoriu ridicat, inainte de initiere si are o buna conexie personala anterioara initierii, cu Sursa, criza de vindecara nu va aparea sau va avea efecte minore, in comparatie cu alte situatii. In orice caz, o initiere sau o reinitere in Trup este de dorit pentru marirea fluxului energetic al persoanei si pentru acces la informatia energetica a Akashei Universale.
ATENTIE! Dorim sa precizam urmatorul aspect : daca nivelul vibratoriu si cerul de intrupare al Maestrului este inferior celui al viitorului initiat in Trup, initierea nu va produce efecte energetice si /sau de natura spirituala, deoarece un spirit mai putin experimentat si / sau mai putin „vechi” nu are pur si simplu forta necesara pentru a crea un impact energetic semnificativ asupra unui spirit cu varsta astrala mare. Nu este permis si nu este nici posibil. In consecinta, va sfatuim sa va alegeti cu atentie Maestrii, mai ales in situatia in care simtiti /stiti ca sunteti spirite batrane.
Atentie, nu puteti utiliza simbolurile Reiki fara o initiere efectuata de catre un Reiki Master – Teacher, pentru ca nu sunteti acordati cu energia Reiki. Exista si exceptii, foarte rar intalnite, dar aceste exceptii sunt in fapt Spirite cu varsta astala foarte mare, care au primit intr-o forma sau alta aceste acordaje, in alte vieti sau in Spirit. In orice caz, Calea Reconectarii Divine necesita o reactivare a initierilor din Spirit, dupa reincarnare, astfel incat, chiar daca faceti parte din categoria initiatilor in Spirit, pentru a functiona la capacitate maxima, este necesara de cele mai multe ori, reinitierea in Trup.
Sistemul Usui Shiki Reiki Ryoho este constituit pe 4 nivele / grade, astfel:
Gradul I Practicant
Gradul II Practicant
Gradul III Practicant
Gradul IV Master Teacher
Karuna Ki Reiki
Karuna Ki este un sistem Reiki care utilizeaza Energia Compasiunii (karuna=compasiune) prin diverse tehnici, meditaţii şi simboluri. Sistemul are radacini comune cu Sai Baba Reiki, Tera Mai Reiki, Karuna Reiki, foloseşte aceleaşi simboluri, dar sub o alta forma.
Spre deosebire de Karuna Reiki nu este o marca inregistrata, a ramas un sistem deschis.
Se urmareşte identificarea cu Compasiunea, vibraţia acestei stari psihice fiind benefica atat pentru sanatatea fiecaruia, cat şi pentru atingerea pe cele mai bune cai a scopurilor propuse. Este şi motivul pentru care sistemul ofera o legatura deosebita cu zeiţa Qwan Yin, zeiţa milosteniei, a compasiunii. Se poate spune ca la baza tuturor sistemelor Karuna se afla Kathleen Ann Milner.
Kathleen Ann Milner: iniţiata in Reiki I şi II din anul 1983, a devenit maestra Reiki Usui in 1989. Pe parcursul unei meditaţii, o fiinţa spirituala superioara, iniţial considerata a fi Sai Baba, a iniţiat-o pe ea şi pe Marcy Miller in simbolul Zonar. Ulterior, in mai 1991, aceeaşi fiinţa superioara i-a transmis simbolul Harth şi modalitatea de a face iniţierile, ca şi sugestia de a numi Tera Mai Reiki noul sistem. Conform ghidului lui Kathleen, Reiki este numai una dintre razele vindecatoare, aceea a Pamantului, şi i-a prezentat celelalte raze, a Apei (Sophi-El), a Focului (Sakara) şi a Aerului (Angeliclight)
Vincent P. Amador a dezvoltat tehnici de utilizare a energiei Karuna şi a simbolurilor Karuna, ca şi tehnici de meditaţie, pe care le-a grupat in sistemul Karuna Ki, sistemul sau fiind o „cale a compasiunii”, nu „acţiunea compasiunii”, aşa cum se defineşte Karuna Reiki, sistemul lui William Lee Rand (http://www.reiki.org).
Maestrul Amador pune accentul şi in acest sistem, ca şi in predarea şi utilizarea Reiki Usui, pe simplitate şi intuiţie.
Karnuna Ki Reiki este constituit pe 4 nivele / grade, astfel:
Gradul I Practicant
Gradul II Practicant
Gradul I Maestru
Gradul II Maestru
Shamballa MDH
„Atlandida e în MAREA NEAGRĂ. Insula Șerpilor, o rămășiță”
„Atlandida e în MAREA NEAGRĂ.
Insula Șerpilor, o rămășiță”
RITUALUL TIBETAN – CELE 5 EXERCITII TIBETANE
RITUALUL TIBETAN
CELE 5 EXERCITII TIBETANE
După execuţia ritualurilor este bine să se facă o baie cu apă călduţă sau rece, dar nu foarte rece. Apoi, ştergerea corpului se poate face, la început, cu un prosop ud, iar apoi cu unul uscat.
2. Dacă la consumul cafelei apar tulburări digestive sau de sistem nervos, cafeaua trebuie băută fără zahăr, lapte sau frişcă. În cazul în care încă sunt probleme, se renunţă la consumul cafelei.
3. Mestecatul mâncării se face până când aceasta devine fluidă, iar cantitatea de hrană consumată trebuie să fie redusă.
4. Este indicat a se mânca un gălbenuş de ou crud pe zi, la începutul sau la sfârşitul mesei, dar ouăle trebuie să fie proaspete, iar găinile să fie hrănite natural, fără chimicale, altfel se recomandă a înlocui oul cu nuci înmuiate în apă.
5. Varietatea de alimente consumate la o masă este indicat a fi redusă la minimum.Un alt aspect important este vocea. O voce puternică denotă vitalitate. Când vocea unui vârstnic devine stridentă, subţire, slabă, este semn că organismul acestuia a ajuns la un stadiu avansat de degradare.
Acordaj Ethereal Crystals
Acordaj Ethereal Crystals
Gold Reiki
Gold Reiki
Kundalini Reiki
Kundalini Reiki
Toţi cei care sunt interesaţi de procesul de învăţare Kundalini Reiki trebuie să înceapă cu Kundalini Reiki 1, chiar dacă este posibil să deţină iniţieri avansate în alte sisteme. Anca Bogdan
METODE DE LINISTIRE A MINTII Reflecţia (Contemplaţia), Concentrarea şi Meditaţia
METODE DE LINISTIRE A MINTII
„Reflecţia”(contemplaţie) este gândirea direcţionată. Cu toţii gândim; asta, însă, nu înseamnă reflecţie. Acea gândire nu este direcţionată, este vagă, nu duce nicăieri.
Gândirea noastră obisnuită nu este reflecţie (contemplaţie), este ceea ce adepţii lui Freud numesc asociaţie de idei ( mişcare browniană). Un gând duce la altul, dar fără a fi direcţionate de voi. Gândul însuşi duce la un alt gând, ca urmare a unei asociaţii. Vedeţi un câine care trece strada. În momentul în care îl vedeţi, mintea voastră începe să se gândească la câini. Câinele v-a făcut să vă gândiţi la asta, iar mintea a făcut multe asociaţii.
In copilărie vă era teamă de un anumit câine. Vă amintiţi de câinele acela, apoi vă gândiţi la copilărie. Uitaţi de câine şi începeţi să visaţi la copilăria voastră. Apoi vă gândiţi la fel de fel de lucruri asociate cu copilăria; vă mişcaţi ca într-un cerc.
De câte ori vă simţiţi în largul vostru, încercaţi să derulaţi înapoi şirul gândurilor, pentru a şti de unde au pornit. Intoarceţi-vă pas cu pas. Veţi găsi gândul care a stat la baza tuturor celorlalte gânduri. Toate aceste gânduri nu sunt legate logic. Cum ar putea să aibă vreo legătură cu copilăria voastră câinele care trecea strada?
Nu există vreo conexiune logică – există numai asociaţii în mintea voastră. Dacă eu aş fi traversat strada, acelaşi câine nu m-ar duce înapoi în copilăria mea, m-ar duce la altceva. Iar gândurile unei terţe persoane ar fi şi ele conduse în altă direcţie. Toţi oamenii au lanţuri de asociaţii în minte. Orice întâmplare va duce o persoană spre acel lanţ. Atunci, mintea începe să funcţioneze ca un computer. Un lucru duce la altul şi aşa mai departe ziua întreagă. Scrieţi, cu toată sinceritatea, pe o foaie de hârtie orice vă vine în minte. Veţi fi uimiţi de ce se poate petrece în minţile voastre. Nu există nicio legătură între două gânduri, dar voi continuaţi să gândiţi în felul acesta. Numiţi asta gândire? Este numai asocierea unui gând cu alt gând, gânduri care se nasc unul din altul… voi sunteţi cei duşi de gânduri.
Gândirea devine reflecţie nu atunci când se mişcă prin asociaţii, ci atunci când este direcţionată.
Vă gândiţi la un lucru, la o anumită problemă – atunci trebuie să goniţi din minte orice alt gând. Vă mişcaţi numai în acea problemă, vă direcţionaţi mintea. Aceasta va încerca să se folosească de orice cărare pentru a scăpa şi a face vreo asociaţie. Tăiaţi-i accesul spre aceste poteci lăturalnice; direcţionaţi-vă mintea pe un singur drum.
Un om de ştiin care studiaza o problem este adâncit în reflec ţă ă ă ţie. Un specialist în logică, care studiază o problemă de logică, este adâncit în reflecţie, la fel şi un matematician.
Un poet contemplă o floare. Restul lumii este în afară, au rămas numai poetul şi floarea. Multe alte lucruri îl vor atrage, dar el nu va permite minţii sale să se mişte în altă direcţie. Mintea se mişcă într-o singură direcţie, pe un singur drum. Asta este reflecţia.
Ştiinţa se bazează pe reflecţie. Orice gândire logică este reflecţie: gândul este direcţionat, gândirea este călăuzită. Gândirea obişnuită este absurdă. Reflecţia este logică, raţională.
Mai avem şi „concentrarea”. Concentrarea este rămânerea într-un singur punct. Nu este gândire; nu este reflecţie. Este rămânerea în acelaşi punct fără să permitem minţii să se mişte câtuşi de puţin. Intr-o gândire obişnuită, mintea se mişcă haotic ( mişcare browniană), ca un om nebun. In reflecţie, nebunul este dirijat, direcţionat; nu are scăpare în nicio direcţie. In timpul concentrării, minţii nu i se permite să se mişte.
In gândirea obişnuită, mintea se poate mişca oriunde; în reflecţie se poate mişca numai într-o direcţie; în concentrare, mintea nu are voie să se mişte; trebuie să stea într-un singur punct. Intreaga energie, orice mişcare se opreşte, rămâne înţepenită într-un singur punct.
Yoga este preocupată de concentrare, mintea obişnuită, de gândirea nedirijată, iar mintea ştiinţifică, de gândirea dirijată. Mintea yoghinilor are gândirea fixată într-un singur punct; nicio mişcare nu-i este permisă.
Şi-apoi, mai avem „meditaţia”. In gândirea obişnuită, mintea se poate mişca oriunde; în reflecţie, se mişcă numai într-o anumită direcţie, orice altă direcţie îi este barată. In concentrare, minţii nu i se permite să se mişte deloc; trebuie să se concentreze asupra unui singur punct. Dar, în meditaţie, mintea (TRAFICUL DE GANDURI) nu are ce căuta; meditaţia presupune absenţa minţii.
Acestea sunt cele patru etape: gândirea obişnuită, reflecţia, concentrarea, meditaţia. Meditaţia presupune absenţa minţii – nu este permisă nici măcar concentrarea. Mintea însăşi nu poate exista, prezenţa ei este interzisă! De aceea meditaţia nu poate fi percepută de
minte. Până la concentrare, mintea poate fi abordată. Mintea poate să înţeleagă concentrarea, dar nu poate să înţeleagă meditaţia. Mintea nu are ce căuta în meditaţie. In concentrare, mintea trebuie să se afle într-un anumit punct.
In meditaţie, chiar şi acel punct îi est e luat. In gândirea obişnuită, toate direcţiile sunt deschise. In reflecţie îi este deschisă numai o direcţie. In concentrare, este deschis numai un punct – nu o direcţie, un punct.
In meditaţie, nici măcar un punct nu este deschis: minţii nu i se permite să existe. Gândirea obişnuită este starea obişnuită a minţii, iar meditaţia este treapta cea mai înaltă. Treapta cea mai de jos este gândirea obişnuită, asociaţiile de idei.
Culmea este meditaţia – când nu există minte.
Odată cu cea de-a doua întrebare, se mai întreabă şi: Reflecţia şi concentrarea sunt procese mentale.
Cum ne pot ajuta procesele mentale să ajungem în stadiul de non-minte?
Intrebarea este semnificativă. Mintea întreabă: cum ar putea mintea însăşi [ sa faciliteze transcenderea] minţii ? Cum poate un proces mental să realizeze ceva ce nu este al minţii? Pare o contradicţie. Cum poate mintea să încerce, să se străduiască, să facă un efort să creeze o stare care nu este a minţii?
Incercaţi să înţelegeţi. Când mintea există, ce este, de fapt? Un proces de gândire. Când mintea nu există, ce există, de fapt? Niciun proces de gândire. Dacă descreşteţi procesul de gândire, dacă vă dizolvaţi gândirea, încet-încet, atingeţi starea de nonminte. Mintea înseamnă gândire; absenţa minţii înseamnă absenţa gândirii. Iar mintea poate ajuta.
Mintea ne poate ajuta să ne sinucidem. Puteţi să vă sinucideţi; nu v-aţi întrebat niciodată cum un om, care este viu, se poate ajuta pe el însuşi să se ucidă. Vă puteţi ajuta pe voi înşivă să muriţi – oricine poate să facă acest lucru. Deşi sunteţi vii, vă puteţi ajuta pe voi înşivă să muriţi.
Mintea se poate ajuta pe ea însăşi să nu mai existe. Dar cum poate să facă acest lucru? Daca procesul de gândire devine tot mai intens, atunci ă mintea se dezvoltă. Dacă procesul de gândire încetineşte, atunci vă ajutaţi pe voi înşivă să ajungeţi în starea de non-minte. Depinde de voi. Iar mintea vă poate fi de ajutor, deoarece mintea este ceea ce faceţi cu conştientul vostru chiar în acest moment. Dacă lăsaţi conştientul în pace, fără să faceţi ceva cu el, devine meditaţie.
Deci, aveţi două posibilităţi: sau încet, gradat, scădeţi procesele mentale. Dacă scad chiar şi numai cu un procent, atunci aveţi 99% minte şi 1% nonminte.
Este ca şi când aţi fi scos din cameră o parte din mobilă –aţi creat spaţiu liber. Mai scoateţi şi alte obiecte de mobilier şi creaţi tot mai mult spaţiu. Când aţi înlăturat toată mobila, s-a golit toată camera.
De fapt, spaţiul nu a fost creat prin înlăturarea mobilei, spaţiul exista deja. Doar că era ocupat de mobilă. Prin înlăturarea ei nu aduceţi din afară mai mult spaţiu; spaţiul era acolo, ocupat de mobilă. Aţi înlăturat mobila şi v-aţi recuperat spaţiul. Mintea este spaţiu ocupat. Prin înlăturarea gândurilor, creaţi spaţiu sau îl descoperiţi, îl redobândiţi.
Pe măsură ce vă înlăturaţi gândurile, încet-încet, vă recâştigaţi spaţiul. Acest spaţiu este meditaţia.
Deci definesc meditaţia ca fiind conştienţă lipsită de gândire. Poţi deveni lipsit de gândire şi inconştient; atunci nu există niciun scop. Poţi fi conştient cu gândire; deja eşti aşa. Pune-le la un loc, adu-le împreună – conştienţa şi lipsa de gândire. Când se întâlnesc, are loc meditaţia, se naşte meditaţia.
Se poate obţine încet, pe îndelete, sau se poate obţine dintr-odată. Nu trebuie să pierdem mult timp înlăturând piese de mobilier, pentru că s-ar ivi probleme. Atunci când începem să tot scoatem piese de mobilier, obţinem un spaţiu liber de 1% şi rămânem cu 99% spaţiu ocupat. Spaţiul ocupat nu va privi cu ochi buni spaţiul liber; va încerca să-l umple. Şi-atunci avem o perioadă în care înlăturăm din gânduri, după care dăm naştere la noi gânduri.
Dimineaţa staţi adânciţi în meditaţie pentru un timp; scădeţi procesul de gândire. Apoi mergeţi la piaţă; acolo, din nou, simţiţi o avalanşă de gânduri.
Spaţiul se umple din nou. Şi la fel şi în zilele următoare – eliminaţi gândurile şi faceţi loc altora.
Poţi să arunci afară toată mobila dintr-odată. Este decizia ta. Este greu, deoarece te-ai obişnuit cu ea. Poţi să nu te simţi bine fără ea; nu ştii ce să faci cu spaţiul. Poate chiar să-ţi fie teamă să pătrunzi în acel spaţiu, să-l ocupi. Niciodată nu te-ai mişcat într-o astfel de libertate.
Mintea este o condiţionare. Ne-am obişnuit cu gândurile. Aţi observat vreodată – iar dacă nu aţi făcut-o, atunci faceţi-o acum – că zi de zi repetaţi aceleaşi gânduri? Sunteţi ca o placă de gramofon; şi nici măcar una recentă, ci una chiar veche. Repetaţi mereu în minte aceleaşi şi aceleaşi gânduri. De ce? Ce rost are? Nu este decât puterea obişnuinţei; vi se pare că faceţi ceva.
Staţi întinşi în pat şi aşteptaţi să vă vină somnul; de fiecare dată aceleaşi gânduri vă trec prin minte. De ce faceţi acest lucru? Intr-un fel, vă ajută. Obiceiuri vechi, condiţionări, ajutor. Un copil are nevoie de o jucărie. Dacă i se dă jucăria, adoarme imediat; după ce a adormit, puteţi să-i luaţi jucăria. Dar, dacă jucăria nu este acolo, copilul nu poate să adoarmă. Somnul lui este
condiţionat de jucărie. In momentul în care i se dă jucăria, în mintea lui se declanşează un mecanism. Acum el este gata să adoarmă.
Acelaşi lucru vi se întâmplă şi vouă. Numai jucăria este diferită. Există oameni care nu pot adormi dacă nu repetă incantaţia: „Rama, Rama, Rama…” Altfel, nu pot adormi! Aceasta este jucăria lor. Dacă repetă: „Rama, Rama, Rama…”, este ca şi când li s-ar da jucăria; şi pot să adoarmă.
Vă este greu să adormiţi când vă aflaţi într-o cameră nouă. Dacă sunteţi obişnuiţi să adormiţi în anumite pijamale, veţi avea nevoie de ele în fiecare seară. Psihologii spun că, dacă obişnuiţi să dormiţi în cămaşă de noapte şi nu o aveţi la îndemână, nu puteţi dormi. De ce? Dacă nu sunteţi obişnuiţi să dormiţi în pielea goală şi vi se spune să o faceţi, nu vă veţi simţi în largul vostru. De ce? Nu există nicio legătură între goliciune şi somn, dar pentru voi este un obicei vechi. Obiceiurile vechi îl fac pe om să se simtă în largul său, să se simtă confortabil.
Tiparele de gândire sunt numai obiceiuri. Va simtiti confortabil cu aceleaşi gânduri în fiecare zi, aceeaşi rutină. Simţiţi că totul este în ordine.
Aţi investit în gândurile voastre – asta este problema.
Mobila voastră nu e formată numai din vechituri bune de aruncat; aţi investit mult în ea. Toată mobila poate fi aruncată imediat: se poate face! Există metode bruşte despre care vom vorbi. Imediat, chiar în acest moment, vă puteţi elibera de toate gândurile. Dar atunci o să vă simţiţi goliţi şi nu veţi mai şti cine sunteţi. Nu veţi şti ce să faceţi, deoarece, pentru prima dată, vechile obişnuinţe vă vor lipsi. Şocul poate fi prea mare. S-ar putea chiar să muriţi sau să înnebuniţi. Iată de ce nu se folosesc metodele bruşte. Dacă nu sunteţi pregătiţi, astfel de metode nu se folosesc. Puteţi înnebuni, pentru că vă pierdeţi ancora.
Trecutul dispare imediat; când dispare trecutul, vă este greu să concepeţi viitorul – viitorul a fost întotdeauna conceput în legătură strânsă cu trecutul. Rămâne doar prezentul, iar voi nu aţi fost niciodată în prezent. Aţi fost fie în trecut, fie în viitor. Deci, atunci când vă aflaţi în prezent pentru prima dată, veţi simţi că v-aţi pierdut minţile. De aceea metodele bruşte nu sunt folosite dacă nu urmaţi nişte cursuri, dacă nu lucraţi sub îndrumarea unui maestru, în cadrul unui grup, dacă nu v-aţi dedicat total meditaţiei. Prin urmare, metodele graduale sunt mai bune.
Durează foarte mult, dar încet-încet vă obişnuiţi cu spaţiul. Incepeţi să simţiţi spaţiul, frumuseţea acestuia şi fericirea pe care v-o provoacă; şi-atunci, veţi putea înlătura toată mobila.
Deci de la gândirea obişnuită este bine să treceţi la reflecţie – asta înseamnă metoda graduală.
De la reflecţie puteţi trece la concentrare, de la care puteţi sări la meditaţie. In felul acesta, vă mişcaţi încet şi simţiţi pământul sub PICIOARE LA fiecare pas pe care îl faceţi. Şi-atunci când sunteţi siguri de un pas, puteţi să treceţi la pasul următor. Nu este un salt, O PLONJARE ci este o creştere treptată. Deci, aceste patru lucruri – gândirea obişnuită, reflecţia, concentrarea, meditaţia – sunt cei patru paşi.
Sursa: www.danmirahorian.ro